29 Mart 2014

4. Ayın Sonunda! :)

Zaman su gibi akıııp gidiyor efenim.
Çeşitli rahatsızlıklarımdan ötürü arada bir ilacı bırakmasaydım şu an "5. Ayın Sonunda! :)" yazısını yazıyor olacaktım. Nasip kısmet :)

4. ayımın ilaçları bitince doktorumun yolunu tuttum. "Bu ay kan tahlili istemeyeceğim senden. Bundan sonra iki ayda bir tahlil yaptıracaksın." dedi. "Hay hay" dedim.

Güneş kremini  mutlaka kullanmam gerektiğini vurguladı doktorum. Ona da hay hay deyip evime döndüm.

İlacımı seviyorum. Bu ay gözeneklerimde küçülme var, hissediyorum. Tabi bunun için cildimi nemlendirmeyi bırakıp soyulmasına izin verdiğimi söylemeliyim. Bence etkisi oldu. Çok kötü bir görüntü oluşmadıkça veya olsa da o gün evden çıkmayacaksam nemlendirici kullanmıyorum. Bırakıyorum soyulsun. Soyulan derinin altından çıkan deride gözenekler daha küçük görünüyor.
Nemlendiricilere ölüm!

Derim çok inceldi. Elim kolum bir yere çarpınca hemen soyuluyor, ince kabuk bağlıyor. Şikayet etmiyorum, böyle olacağını biliyordum.

Bu arada ne zamandır paylaşmak istediğim, ama yazarken unuttuğum bir şey var: Havlu kullanmayın.
Sadece bu ilacı kullanırken değil, mümkünse ömür boyu. Hele de benim gibi havluyla yüzünüzü kazır gibi kuruluyorsanız asla!
Çocukluğumdan beri böyleydim ben. Havluyu yüzüme sürte sürte kurulanırdım. Sonra yüzüm niye kızarıyo!
Yaklaşık bir - bir buçuk yıl önce jetonum düştü. Televizyondaki oyuncular yüzlerini yıkadıklarında havluyla yüzlerine pıt pıt dokunuşlar yaparak kurulanıyorlardı ya hani, ben nasıl dalga geçerdim onlarla. Sanırdım ki, yönetmen aman makyajın bozulmasın, dikkatli kurulan diyor. 
İşte bir gün yine havluyla yüzümü kazırken ışık çaktı beynimde. Yanlış yoldasın kızım dedim.
O gün bu gündür havlu peçete veya tuvalet kağıdıyla yüzümü kuruluyorum. Kuruluyorum dediğim, fazla suyu çekiyorum sadece. Yüzüm hafif ıslak kalıyor, cildimin onu emmesine izin veriyorum.
Havlu kullanmayı bıraktığımdan beri yüzümde yer yer olan kızarıklıklar büyük oranda azaldı.
Şiddetle tavsiye ederim :)

Bu aylık bu kadar. Mutlu günler efenim :))

4 yorum:

  1. Spor veya kuruladikdan sonraki sivilceden kalan izlerin kizariklarimi

    YanıtlaSil
  2. Merhaba bende acnegen kullanıyorum tedaviye baslayalı 3 ay olacak kontrele gittigimde doktorum ilaçın dozunu arrtırıyor sivilcelerde kuruluk olmaya basladı doktorumda aynısını soyledi sivilce den cok izleri var bunlarda tamamen gecermi?

    YanıtlaSil
  3. Bende 4 ayimdayim aknetrend kullaniyorum ama kullandigimdan beri heo 20 mg kullabiyorum ve doktorum hic dozunu arttirmadi acaba baska bi doktorada gorunmem gerekirmi

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar bende 1 aydir kullanıyorum şuan cildim kuruyo dudaklarım acayip kuruyor yani sivilce zaten yüzümde yok denecek kadar azdır cenemde ve sirtimda vardı cenemde yine tek tük çıkıyor kullananlar diyo önce döküyor sonra kurutuyor sadece şunu merak ediyorum ben yüzüme pudra sürüyorum mutlaka acaba sorun olur mu ?

    YanıtlaSil