28 Ocak 2015

SONDAN SONRAKİ YAZI (?)

Merhabalar,
Bir önceki yazı için son olur demiştim ama maillerde ve yorumlarda çok sorulan bir soru var.
Doktorum kim ve hangi şehirden?
Benim için sorun değil de sizin için mail atıp beklerken zaman kaybı olmasın diye bu yazıyı yazmaya karar verdim.

Her ne kadar iyi bir şekilde bahsetmiş olsam da devlet hastanesinde çalışan bir doktorun adını burada aleni bir şekilde yazmak ne kadar doğru olur bilemedim. Aynı hastanedeki başka bir doktor için de "ilgisiz" gibi yorumlarda bulunmuşum. Burada açıkça isim vermem o hastanede çalışan diğer doktorların hepsini zan altında bırakır, hoş olmaz.

O yüzden ben sadece şehri söyleyeyim diyorum, şayet o şehirden biri bir doktor arar da bana mailden ulaşırsa ona ismini söylerim. Nasıl? Bence güzel çözüm :)

Doktorum Trabzon'da bir hastanede çalışıyor. Merkezde oturuyor ve iyi bir cildiyeci arıyorsanız bana mail atın. Mailleri her gün kontrol edemiyorum, ama gördüğüm anda cevap yazarım.

Mail adresim: lifeliya@gmail.com

O değil de Allahtan özel hastane doktoru değilmiş, yoksa reklam için para aldığım düşünülecekti. Ben bile yazarken "ne reklam yaptım bee" dedim :)) Reklam falan yok, vallaaa :))

Ayrıca bloga gelen reklam teklifini de, -baba parası yediğim bu günlerde- alakasız şeylerle güzel gözlerinizi yormamak adına kabul etmedim, bu jestimi de unutmayınız efenim (gözlüklü smile)

Gözlerinizin sağlığına duacıyım efenim, hoşkalalım :))

32 yorum:

  1. Merhaba ben bu ilaca yeni basladim. Sorum olacak. Bazıları roaccutane al aknetrent hic ise yaramiyo diyor dogrumudur. Birde tedaviniz kac ay sürdü tam olarak ? Dudaklarım icin hametan pomad aldim. Ayrica yanimda nivea essential care tasiyorum. Kurudukca suruyorum. Bu hametan pomad ile hametanin normal kremi arasindaki fark nedir. Hametan pomad yüzüme sürebilirmiyim? Sorularimi cevaplarsaniz sevinirim. Tesekkurler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba dudaklarınız icin medplus blistex siddetle tavsiyemdir deneyin ilerleyen zamanlarda alin ilk aylarda cok kuruma olmuyo blistex medplus watsons da bulabilirsiniz fiyati biraz ruzlu ama gervekten cok iyi deneyin farkli görün bence bende ilacin 4. Ayindayim dudajlsrim icin en iyi gelen stik bu oldu reklam gibi anlasilmasin sadece yardimci olmak amacim zor bi süreç bu surec bende böyle bi siteden ismini aldim nemlendiricinin vve hmen denedim eczaneler de cok aradim bulamadım

      Sil
  2. hiçbir farkları yok sadece firma farklı hatta bir ay birini bir ay diğierini kullanan arkadaşlar var Umarım biz de kurtuluruz bende yeni başladım

    YanıtlaSil
  3. hiçbir farkları yok sadece firma farklı hatta bir ay birini bir ay diğierini kullanan arkadaşlar var Umarım biz de kurtuluruz bende yeni başladım

    YanıtlaSil
  4. Merhaba ben 4. Ayıma girdim. Yüzüm gerçekten çok kötüydü hem bir Sürü sivilce vardı hemde kırmızı lekeler. Artık fondöten ve kapatıcılardan bıkmıştım. Ilk aylarda sivilcelerimde Artış oldu. Sonra yavaş yavaş geçti. Öyle çok şiddetli yan etkileri yaşamadım. Dudak kuruluğuna gelince; ben ilacı içtiğim ilk günden beri dudaklarıma vazelin+bepathen uyguluyorum. Bu Yüzden dudaklarımdan şikayetim yok gayet rahat bir şekilde rujumu sürüp çıkabiliyorum :) ilacı kullanmaya başladığım günden beri cilt ve dudak kuruması için sadece vazelin ve bepathen kullandım ve gayet memnunum. Zaten benim cildim çok yağlıydı bu ilaç aslında normal yaptı cildimi. Ama tabi yüzümde soyulmalarda oldu :) ama Şükürler olsun ki şuan Yüzüm baya düzeldi hiç sivilce kalmadı. Kırmızı lekeler çok azaldı. Artık fondoten ve kapatıcılara elveda

    YanıtlaSil
  5. :) öbür blogun neydi ama yaaa :)

    YanıtlaSil
  6. Benim 1 ay oldu arkadaşlar cildin çok kurudu ne kullanmami onerirsiniz biliyorum ilacın etkisi fakat bi nemlendirici iyi olur diye düşünüyorum birde dudaklarım çok kötü oldu fakat etkisi var memnunum bu yüzden ;)

    YanıtlaSil
  7. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  8. Arkadaşlar yarın başlıyorum ben de aknetrente. 10 mg yazdı doktorum, mglar neye göre belirleniyor merak ettim bilen biri yanıtlar ise sevinirim...

    YanıtlaSil
  9. Arkadaslar bende aknetrent kullanmak istiyorum ama hala kullanamadm gormek gereken bi tedaviden sonra baslaycm. Aslinda benim yuzumde pek sivilce yok bi yanagmda iki uc tane var cenemde hem sivilce hem de leke var. Ama boynum ve sirtim sivilce sizce bunu kullaninca lekelerim gider mi?

    YanıtlaSil
  10. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  11. Merhabalar :) bugun başladım aknetrent tedavisine 20 mg ile. Açıkçası cevremde bazi kişiler bu hapi kullanmaya başladıklarında deli misiniz okadar yan etkisi var ben olsam kullanmam demistim ama kullanmalarinin sonucundaki yüzlerinin pürüzsüzlüğünü görünce bende kullanmak istedim.ama yan etkilerinden cok korkuyorum.umarım bi zararini görmem.araştırma yaparken bu blogla karşılaştım yazılarınızı okudum bende bir yazayım dedim :) birde hani bir yazinizda demissiniz ya yüzünüzdeki eski sivilce lekeleri için baska bir tedavi uygulaniyor diye.ben bu ilaç onlarida geciriyor sanıyordum.doktoruma bunu sormam gerekiyor mu?eğer baska birsey daha kullanmak gerekiyorsa onun icin onuda kullanayim:)

    YanıtlaSil
  12. Merhabalar bende 10 mg ile başladım bugün 11. günüm her gün yeni bi sivilce çıkıyo ve deli gibi kaşiniyo yüzüm.10 mg ile başlanması normal mi çoğu 20 ile başlamış daa

    YanıtlaSil
  13. Kaçıncı günden itibaren etkilerini gostermeye basliyor benim bugun 5.gunum ama henuz bi degisiklik yok sanki:)

    YanıtlaSil
  14. Acaba bu yüzdeki kızarıklık sürekli mi oluyor

    YanıtlaSil
  15. Merhaba kizlaar🙋. Bende aknetrent tedavisi gorenlerdenim. Benim tedavim yaklaşık 3. Aya dayandi sayılır. Bu tedavi suresince ilk 2 ayda yanaklarda ve cenelerde icten cikan sivilcelerim oldu. Kremlerimin ve haplarimin yan etkilerini almaya baslamistim bile. Doktor 2. Ayda antibiyotik verdi. Daha sonra haplarimin günlük doz miktarini arttirdi. Sabah 20 mg aksam 20 mg olmak uzere gunluk 40 mg hap kullaniyordum. Suanlik durumum bende hemen gecsin taraftarindanim. Ama sadece bize gerekli olan sabır ve zaman. Suan bana da hicbiri geçmicek gibi gelsede inanıyorum ki geçecek. Suan cenemde hic sivilce kalmadi tamamen pürüzsüz oldu. Ayretten yanaklarimda da sivilce yok ama anlamadigim kizarikliklar var. Bunlarda inanıyorum ki zamanla geçecek. Simdilik soyliceklerim bu kadar sormak İstedikleriniz varsa yazabilirsiniz. :))

    YanıtlaSil
  16. Bende başladım bu serüvene ve yazmaya da başladım bakalım hayırlısı ama korkuyorum

    YanıtlaSil
  17. Ben 4.ayıma girdim iyiki bundan 4 ay önce başladım yüzüm çok yağlıydı şimdi ise eser yok saçlarım yaglanmiyor aramızda kalsın 1 hafta bile banyo yapmasam kimse anlamaz yüzüm konusunda ise aslinda yüzüm öyle aşırı sivilceli değildi ama vardı fondoten kapatıcı artık fayda etmiyordu hatta kötü gorunuyordu şimdi ise makyaj olmadan bile dışarı çıkıyorum son 2 ay kaldı 2 ay sonra gorusmek üzere :))

    YanıtlaSil
  18. başlayalı 40 gün oldu ve ilk günden 2 kat daha fazla sivilce var yüzümde hertarafım sivilce ne zaman geçecek ya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu gayet normal bir durum 2 ay boyunca devam eder 2. Ayın sonunda artık yüzde sivilceler azalmış olacaktır şuan yüzünde çıkmasının nedeni deri altında olan iltihabın dışarı çıkmasıdır korkulacak bisey yok yani

      Sil
  19. Ben bu ilacı kulanali 6.ay oldu yüzüm aşırı derecede kızarıyor çok tedirgin oluyorum bu geçici bi durumu kalıcimi bilen varmı

    YanıtlaSil
  20. Bende aknetent kullanangilleedenim. 11.günümdeyim. günlük dozum 30 mg. Şimdiden kızarmalar, soyulmala, dudak çatlamaları başladı. ilk haftamda hatta yüzüm güneşten yanmış gibi kızarıktı. Bugün gözümde kaşıntı yanma ile uyandım . Benim sorum ' Suni göz yaşı kullanmalıyım? '

    YanıtlaSil
  21. Merhaba ben bu ilaca başlıyalı bi hafta oldu 19 yaşındayım 53kl günde 40mg kullanıyorum bi kaç sorum olacak bu tedavi süresi bittikten 2sene sonra tekrarlama olasılığı olduğu söyleniyor doktoruma sordum 18 yaşından küçük kişilerde tekrarlanma yapabilir dedi bide bu ilaç bayanlarda kısırlık veya özürlü çocuklar doğurmaya neden oluyormuş gibi şeyler duydum lütfen bilgisi, olanlar cevap versin

    YanıtlaSil
  22. Merhaba ben bu ilaca başlıyalı bi hafta oldu 19 yaşındayım 53kl günde 40mg kullanıyorum bi kaç sorum olacak bu tedavi süresi bittikten 2sene sonra tekrarlama olasılığı olduğu söyleniyor doktoruma sordum 18 yaşından küçük kişilerde tekrarlanma yapabilir dedi bide bu ilaç bayanlarda kısırlık veya özürlü çocuklar doğurmaya neden oluyormuş gibi şeyler duydum lütfen bilgisi, olanlar cevap versin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eger hapi kullanirken hamile kalirsaniz cocugunuzun sakat dogma riski var diye biliyorum

      Sil
  23. Merhaba bende 1 aydır kullanıyorum yüzümde kuruma çok fazla zaten çok sivilcem yok ama hiç geçmeyen küçük sivilcelerim var sadece alın ve çenemde hdyro diye bir solüsyon var onu kullanmanın bir sakıncası olur mu yüzüm için

    YanıtlaSil
  24. Bende baslayalı 15 gun oldu sadece dudak kurulugum var sizce normal mi bu ?

    YanıtlaSil
  25. 1. Gunum kaşintilarim var. Ne gibi tedbirler almaliyim veya hangi nemlendirici ilaclar vs. Kullanmaliyim. Tecrubeli birisi yardimci olursa cok sevinirim

    YanıtlaSil
  26. Kizlar bnde aknetrant kullanmaya yenk başladım ama şu kıl tüy alamama mevzusu canimi sıkıyor bununla ilgili yardimci olur musunuz?

    YanıtlaSil
  27. Merhaba yaşım 17 kılom 60 ikinci ayım oldu aknetrent kullanıyorum bende siyah nokta vardı tek tukta sivilcem ckıyodu aknetrent kullandığımdan beri sivilceler çoğlmaya basladı ve kızarıklıklar olustu yanaklarımda dudaklarım ise çok yara oldu sabah aksam aknetrent 20 mg alıyorum lütfen acıl cvp verirmsn bu durum beni endişelendiriyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhabalar bende sabah akşam 20 mg alıyorum ve 1.ayıma az kaldı sizin tedaviniz ne kadar sürdü ve şu an ki durumunuz nasıl umarım tekrardan yüzünüzde çıkmamıştır bilgilendirirseniz sevinirim :))

      Sil
  28. Mrb yaşım 35 bu yaşda sivilcelerim çıktı ciddiye doktoruna gittim 2 kez farklı kremler verdi ama işe yaramadi.sonra ünüversite hastanesine gittim aknetrend 20 mg verdi tahliller falan yapıldı tabi .bugün 3 gün oldu hemen fark etti fakat korkuyorum çok yan etkisi var. Bu ilaca başladım çünkü aknelerim geçmiyor ve çok büyüktü ağrılı idi inşallah geçerler.bol su içiyorum a vitamini içeren yiyecekler de yemiyorum arkadaslar ..

    YanıtlaSil